Kyyjärven KyKyn alaisuuteen uusi jaosto, Frisbeegolf.

1.5.2016

Frisbeegolf

Kyyjärven Kyvyn Johtokunta sai 20.4. kokoukseen käsiteltäväksi uuden jaoston perustamista koskevat asiapaperit.

"Kylän naisten ja miesten" kasaaman lajin harrastajista koostuvan jaoston toimintasuunnitelmaa oli seuran Johtokunnalle esittelemässä perustettavan jaoston puheenjohtajaksi valittu Janne Kainu sekä jaoston jäsen Joni Oksa.

Toiminasuunnitelma sekä talousarvio piti sisällään urheilulajin Frisbeegolfin lyhyen esittelyn, Harsunkankaan Disc Golf Parkin tiedot, jaoston tavoitteet, toimihenkilöt ja vastuualueet, sekä tiedot mm. tulevaksi kesäksi suunnitelluista kilpailuista

Vuoden 2016 teemaksi oli valittu: Naiset kentälle!

Lajin harrastajiksi ja kilpailutoimintaan pyritään saamaan mukaan mahdollisimman paljon naisia. Toimintaa pyritään suunnitttelemaan eritoten palvelemaan nais -heittäjiä innostavaksi ja motivoivaksi. Esim. naisten viikkokilpailut tai ainoastaan sekapareille tarkoitettuja parikilpailuja.

Toinen tavoite kesälle 2016 on saada yhdet suuremmat liiton alaiset kilpailut.

Kolmas tavoite on, että liikutetaan mahdollisimman paljon Kyyjärveläisiä. Lisäksi frisbeegolf olisi mahdollisimman mukava, koko perheen luontoliikuntamuoto, joka tarjoaa onnistumisen kokemuksia, huomaamatta kuntoa kohottaen.

Neljäs tavoite on monipuolistaa kilpailutoimintaa Kyyjärven Kyvyn alaisuudessa, jotta se erottuisi joukosta ja houkuttelisi heittäjiä myös kauempaa.

Seuran Johtokunta päätti kokouksessaan muodostaa uutta urheilumuotoa edustavan jaoston sekä valitsi puheenjohtajan, esitetyt toimihenkilöt ja jäsenet esitetyn toimintasuunnitelman mukaisesti.

Seuraavaksi KyKy Disc Golf hakee Suomen Frisbeegolfliiton ( SFL ) jäsenyyttä. Liiton jäseneksi voivat liittyä kaikki suomalaiset rekisteröityneet frisbeeurheiluseurat ja suomalaisten urheiluseurojen frisbeejaostot.

Hakemuksen käsittelee SFL:n hallitus, toivottavasti mahdollisimman pian sillä myönteinen päätös vaaditaan että asetetuista tavoitteista ainakin tuo toinen tavoite olisi hakemuksen nimissä mahdollista.

Muut kesän tavoitteista 1,3 tai 4 kun on vain meistä itsestämme kiinni.

Aiheesta Frisbeegolf löytyy lisätietoa SFL:n sivuilta

Tervetuloa ja Tervemenoa harrastamaan suuren suosion saanutta urheilumuotoa.

Kyyjärven KyKy ry

KyKy Disc Golf