KyKy-Betset voitti huimassa taistossa TKT:n ja jatkaa Välieriin

8.3.2013

KyKy-Betset vs TKT 3-2 (25-16)(24-26)(25-22)(25-27)(16-14)

Lisäerä: KyKy-Betset vs TKT 29-27

Kovatasoisin ja jännittävin lentopallo-ottelu mitä Kyyjärvellä on pelattu. Historiallinen "Kultainen erä" venyi jatkopalloille ja betonimiehet hoiti lopulta viimeisen pinnan. Vaadittiin ensin voitto varsinaisesta toisesta osaottelusta, koska Tampereella otettiin 3-0 kuonoon. Koville otti kotisalin koitos, 3-2 voitolla mentiin ylimääräiseen ja ratkaisevaan kultaiseen erään.

Kultainen erä oli Kultaisen Apinan joukkueelle kuten Nopolan miehillekkin raastava. 29-27 päättynyt ja yli kolme tuntia kestänyt matsi päättyi Jaakko Aningon tuliseen hyppysyöttöön, vastustaja nosti pallon kattorakenteisiin. Tunnelma oli jotain ennennäkemätöntä, yleisö näytti ja käytti sellaista kannustusta mikä sai kiitosta vierasjoukkueeltakin. Tälläisen pelin jälkeen voi molemmat joukkueet onnitella itseään. Esa Kunnari, TKT:n valmentaja totesikin että tälläistä pelin tulee olla ja mies kehui omiaan oikeutetusti. Samaa mieltä on kotijoukkueen valmennusjohto, TKT on todella fiksu porukka, käytös ja pelaaminen oli huippu luokkaa.

Kisatoverit teki sellaisen tempun mitä moni muu ei olisi tehnyt. Tulemme muistamaan tämän kauan. He eivät kikkailleet meidän salin kustannuksella, heille oli jo jatkosarjan päätyttyä selvää että kyllä kelpaa meidän vaatimatonkin sali pelipaikaksi. Heidän suoraselkäisyys antoi mahdollisuuden minkä vuoksi voimme jatkaa vielä välierissäkin kotona. Kiitos TKT, ansaitsette todellakin fair play kortin!

Konstit voittoon. Yksi tärkeä tekijä oli Slobon laatima taktiikka, kolme päivää mies uhrasi ajatuksiaan joukkueen eteen ja se kannatti. Kyky-Betsetin voitto perustui Aningon Jaakon tervehtymiseen, viikko kuumeen kourissa ei miestä lannistanut. Hevosmiesten tietotoimiston mukaan ennen viimeistä syöttöä oli Jaska tuumannut että nyt saa riittää. Maisteri tinttasi sellaisen syötön että sali räjähti. Loppui pitkä piina ja loppuhyppely sai Huipankin rinkiin. Sellaista ei ihan heti kuulemma satu. No, kyllä voittoon tarvittiin taas koko joukkue ja lähes koko kylä. Kiitokset mahtavalle kotiyleisölle kannustuksesta!

Ja sitten loppuu se nautiskelu, seuraava rasti ei ole yhtään helpompi. Sunnuntaina jatketaan, matka vie Himangalle ja kaarihallin gansterit on erittäin vaikea ryhmä. Kulttuuria on enempi kuin muissa Keskipohjanmaan kylissä yhteensä. Kaksi kertaa saa itseään onnitella jokainen jos sieltä voitto saadaan. Lopullinen ratkaisu nähdään sitten keskiviikkona 13.3 Nopolassa klo: 19:00

Ps: Betonimiesten aloitus on Himangalla sunnuntaina 10.3. Klo: 18:00
Joukkueen bussi lähtee "ST1:ltä" klo. 13.30, ja faneja sopii mukaan kunnes bussi on täysi.
Matkan hinta 17 € / hlö.
Kyvyn jäsenmaksun maksaneet saavat 2 €  alennuksen.