KyKy-Betset haki Rovaniemeltä arvokkaan 3-0 vierasvoiton

26.9.2018

NaPa vs KyKy-Betset 0-3 (21-25)(23-25)(16-25)

KyKy-Betset haki sunnuntaina 23.9. arvokkaan vierasvoiton Rovaniemeltä sarjanousija Napapiirin Palloketuista.

Betonimiehet jatkavat voittojen tiellä ilman erätappioita, kun takana on kaksi peliä. Ennakkoon oli tiedossa että vastassa on hyvää puolustuspeliä pelaava nuori joukkue. NaPa oli saanut otteluun farmiseura Lakkapäästä (mestaruusliiga) kaksi vahvistusta: Olli Saarenmaa ja Matias Korhonen.

NaPa lähti otteluun seuraavalla avauskokoonpanolla: Mikael Kyllönen, Matias Korhonen, Juho Saukkonen, Olli Saarenmaa, Otso Hakala, Leevi Alajärvi ja liberona Antti Haavikko.

KyKy-Betset aloitti pelin seuraavalla avauskokoonpanolla: Martins Jansons, Aivars Petrusevics, Mika Väliaho, Tuomas Sillanpää, Illia Liunenko, Mikko Väliaho ja liberona Miro Rasinperä.

Kyyjärveltä reissuun lähti 11 pelaajaa ja taustajoukot saivat hivenen vahvistuksia kun mukaan bussiin hyppäsi viime kaudelta tuttu Jussi Mäkinen.

Ensimmäinen erä jatkui aina 15 pisteen hujakoille kotijoukkue NaPan hienoisella etumatkalla. Tilanteessa 16-16 päävalmentaja Hannu Kalliojärvi otti aikalisän jonka jälkeen johtoasema vaihtui. Miko Kostamo tuli syöttövaihtoon ja betonimiehet repivät muutaman pinnan kaulan. Erä päättyi lopulta lukemiin 21-25 Kyyjärvelle.

Toinen erä alkoi KyKyltä tahmeasti. Yksi rotaatio oli vaikea, vastaanotto oli hienoisissa vaikeuksissa eikä Väliahon veljekset saaneet tuolloin ruokaa keskelle. Laitahyökkäys hieman kangerteli. Tilanne oli pahimmillaan 12-6 kotijoukkueelle. Tilanteesta huolimatta pelaajat uskoivat vahvasti omaan tekemiseen ja erän kääntämiseen. Kyky tuli tasoihin 19-19 kokeneen Mikko Väliahon torjunnoilla ja jatkoi pistetehtailua syöttöruudussa. Erässä loisti myös Aivars Petrusevics tehden erässä yhteensä 10 pistettä. Erä Kyyjärvelle 23-25.

Kolmanteen erään lähdettäessä alkoi Napalla usko loppua ja KyKy vei erää selkeästi ja rutiinilla. Erän lopussa myös nuoret pelaajat Aaro Keisanen ja Henrik Heinänen tulivat kentälle ja tekivät viimeiset kaksi pistettä ja erä päättyi 16-25.

Kaiken kaikkiaan KyKy-Betsetin voidaan katsoneen onnistuneen usealla osa-alueella, näistä tärkeimpinä: puolustus, torjunta ja vastaanottokin oli hyvällä mallilla toisen erän alun notkahdusta lukuun ottamatta.

KyKy-Betsetin libero Miro Rasinperä oli tyytyväinen joukkueen esitykseen. "Hyvin pelasimme taas nimenomaan joukkueena. Joukkueessa on paljon kokemusta joka on varmasti iso tekijä meidän joukkueen tekemisen ja hengen suhteen, jokainen hoitaa oman tonttinsa esimerkillisesti. Osoitimme kykyä nousta erävoittoon tappioasemasta ja usko säilyi eikä lähdetty sähisemään turhia. Peli ei kuitenkaan mikään nappisuoritus ollut ja hieman on vielä hiottavaa. Hyvä kuitenkin jatkaa etiäpäin!"

Valmentaja Hannu Kalliojärvi tiivistää pelin seuraavanlaisesti:

"Joukkue näytti taistelutahtonsa ja palkinto hienosta taistelusta kuuluu koko orkesterille. Tästä on hyvä jatkaa ja Tampereelle lähdetään nöyrällä asenteella tulevana sunnuntaina. Riento antoi meille selkäsaunan viime kaudella Hervannassa ja se on vielä tuoreessa muistissa."

Ottelun palkitut: NaPa: Otso Hakala, KyKy-Betset: Aivars Petrusevich.

Ottelut ja sarjataulukko:

Facebookissa KyKy-Betset Kyyjärvi Ryhmä, Liity Ryhmään: