Kotitupla viikonlopun kommentit

19.10.2018

Ottelun palkitut: KyKy-Betset: Mikko Väliaho, LeKi: Teemu Koivunen.
Ottelun palkitut: KyKy-Betset: Miro Rasinperä, KaVe: Mikael Korhola.

La 13.10 KyKy-Betset – LeKi 0-3 (20-25, 19-25, 23-25)

Ottelu Lekiä vastaan tuntui olevan erittäin hankalaa KyKy-Betsetille ja taas vasta puolen Lempäälän Kisan peli kukoisti alusta loppuun saakka

Ensimmäinen erä alkoi mainiosti Kyyjärven joukkueella 15 pisteeseen saakka, kunnes LeKi otti otteen täysin (15-9) tilanteesta (15-16) saakka josta LeKi sai hurmoksen päälle ja vei erän kohtalaisen selkeästi.

Toinen erä oli Lempäälältä erittäin vahvaa pelaamista ja Kyyjärven peli jatkui takkuisena läpi erän, joka johti LeKin toiseen erä voittoon lukemin (25-19).

Kolmas erä oli kokonaisuudeltaan erittäin tiukka pitkin erää aivan loppuun saakka, mutta muutamat Kyyjärven virheet ja Lempäälän hyvät onnistumiset kuitenkin suuntasi Lempäälälle kolmannen erä voiton ja täydet kolme pistettä pelistä.

Lempäälä pelasi läpi pelin todella mainiota ja virheetöntä lentopalloa, kun taas Kyyjärven peli takkuili läpi pelin. Kyyjärven peli ei ollut omalla tasollaan ja kukaan ei onnistunut pelaamaan oikeastaan omalla tasollaan, mutta mitään ei voi ottaa pois LeKin pelistä, sillä heidän pelinsä oli kokonaisuudeltaan todella hyvää.

Su 14.10 KyKy-Betset – KaVe 3-0 (25-22, 25-17, 25-16)

KyKy-Betset lähti peliin aloituksella Henrik Heinänen, Aivars Petrusevics, Mika Väliaho, Mikko Väliaho, Martins Jansons, Tuomas Sillanpää, sekä pelissä parhaana palkittu Miro Rasinperä.

Kokonaisuudessaan pelin kaikkia eriä hallitsi alusta loppuun KyKy-Betset vahvan vastaanoton, sekä puolustuspelin ansiosta. Erityisesti Rasinperän näyttävät puolustukset murensivat Kaven tahtoa, minkä seurauksena passari Jansons pääsi pyörittämään peliään erittäin monipuolisesti kaikille hyökkääjille.

Yksi pelin mielenkiintoisimmasta hetkistä koettiin ensimmäisen erän loppupuolella tilanteessa 20-16 KyKyn vielä johtaessa. Keskittymisen hetkeksi herpaannuttua vastustaja pääsi rinnalle tilanteessa 22 -22, tämän seurauksena valmentaja Hannu Kalliojärvi pyrki herättelemään joukkuetta vaihtamalla Illia Liunenkon Heinäsen tilalle. Taktiikka toimi, sillä Liunenko otti heti seuraavassa pallossa torjuntapisteen (23-22), jonka myötä seuraavassa pallossa kapteeni Sillanpää otti koko pelin näyttävimmän kaappitorjunnan (24-22). Erä päättyi lopulta Liunenkon hyökkäyspisteeseen (25-22).

KyKy:n puolelta parhaat pistemiehet olivat Petrusevics (13p), Sillanpää (13p), sekä Väliahot (8p).

Kiitos kaikille faneille, jotka saapuivat hallille kannustamaan joukkuetta. Tukenne oli jälleen kerran äärettömän tärkeää!

Ottelut ja Sarjataulukko:

Facebookissa KyKy-Betset Kyyjärvi Ryhmä, Liity Ryhmään: