KyKy-Betset voitti VaLePan erin 3-0

31.10.2018

Ottelun palkitut: KyKy-Betset: Martins Jansons, VaLePa: Joonas Tulonen.

KyKy-Betset vs VaLePa 3-0 (25-14)(25-13)(25-18)

Lauantai illan peliin joukkue lähti hyvin valmistautuneena ja treeniviikon mentyä nappiin. Pukukopissa tunnelma oli odottavainen ennen peliä. Kaikki pelaajat olivat valmiina taistelemaan jokaisesta pallosta, joka selittäneekin erien pisteet. Ennakkoon oli tiedossa, että Valepa pelaa erittäin riskillä ja yrittävät haastaa alusta alkaen erityisesti rohkeilla syötöillään.

KyKy-Betset lähti aloituksella Martins Janssons, Aivars Petrusevics, Mika Väliaho, Tuomas Sillanpää, Lauri Jylhä, Mikko Väliaho, sekä Miro Rasinperä (L). Huomioitavaa on Jylhän tämän kauden debyyttiottelu, sekä viimeisen erän lähes koko kokoonpanon muuttuminen erän puolenvälin tietämillä. Myös pisteiden tekijät jakautuivat erittäin laajasti KyKy-Betsetin joukkueen sisällä.

Erien alut olivat melko tasaisia, mutta betonimiehien varmuus näkyi vääjäämättä erityisesti erien lopuissa. KyKy ei antanut minkäänlaisia mahdollisuuksia Valepalle, voittaen joka osa-alueella. Valepa pystyi vain ajoittain muutamilla kovilla syötöillä pakottamaan Kalliojärven ottamaan aikalisiä.

KyKy-Betsetin parhaana palkittu Martins Jansons kommentoi peliä seuraavasti: Peli oli täysin hallinnassamme, saimme onnistumisia laajalla rintamalla. Muutama paha vastustajan syöttö sai hieman meitä varpaillemme, mutta hoidettiin kuitenkin homma rutiinilla kotiin. Kiitos kannattajille tuestanne, sillä se antaa kentälle lisävirtaa ja pakottaa pelaamaan paremmin.

Kyky-Betsetin paidassa pelasi ensimmäistä kertaa Lauri Jylhä. Neljä kautta Kokkolan Tiikereissä yleispelaajana viettänyt Jylhä oli ilman sopimusta ja betonimiesten riveissä oli tarvetta, niin mikä ettei. Hyvä sisääntulo Laurilta ja kausi jatkuu ottelukohtaisella sopparilla.

Valepa ottelu oli joukkueelta tasainen suoritus ja näin pitää jatkossakin olla. Seuraavat marraskuun pelit olisi mieluusti voitettava mutta niin ajattelevat vastustajatkin. Mennään tulevan huili viikonlopun jälkeen Nurmoon ja siellä vastassa on nälkäinen Jymy. Heillä on edellisestä kohtaamisestamme voitto vyöllä ja takuulla laittavat kaiken peliin. Joudumme ison haasteen eteen kommentoi Valmentaja Hannu Kalliojärvi.

Ottelun palkitut: KyKy-Betset: Martins Jansons, VaLePa: Joonas Tulonen.

Pelin parhaimmat pistemiehet: KyKy-Betset: Jylhä & Petrusevics (11p), Väliaho Mikko (10p), Sillanpää (9p)

Valepa: Tulonen Joonas & Juuso (9p), Kaski (4p), Kimpanpää (3p)

Ottelut ja sarjataulukko:

Facebookissa KyKy-Betset Kyyjärvi Ryhmä, Liity Ryhmään: