KyKy-Betset Välieristä Mestaruusliiga Karsintoihin

26.3.2019

1. Ottelun palkitut: Isku: Einari Koivisto, Otteluisäntä: MÄKELÄ ALU Oy:n Myyntijohtaja: Mika Korkea-aho, KyKy-Betset: Aivars Petrusevics.
2. Ottelun palkitut: Isku: Matti Hietanen, KyKy-Betset: Aivars Petrusevics.

kuva Pertti Flinck/Isku

1.Välierä Ottelu: KyKy-Betset vs Isku 1-3 (25-20)(24-26)(23-25)(17-25)

Rantaperkiön Isku Tampereelta koki kovia viikonloppuna. 1-Sarjan runkosarjan ylivoimainen voittaja Isku taipui kultaisessa erässä Pyynikillä. Betonimiehet pistivät parastaan ja raivasivat tiensä Mestaruusliiga Karsintoihin.

Lauantaina kotona aloitettiin hyvin mutta voitetun ekan erän lopussa päästettiin jo Isku mukaan peliin ja toinen erä olikin vieraitten hallintaa. Kolmaskin meni tiukasti edellisen tavoin Iskulle ja neljäs oli kosmetiikkaa. Tiukat erä häviöt kuitenkin osoittivat että "täältä tullaan pojat".

2.Välierä: Isku vs KyKy-Betset 2-3 (18-25)(24-26)(25-20)(25-11)(11-15)
Kultainen Erä: 0-1 (23-25)

Sunnuntaina pakattiin reput ja bussi kohti Pyynikkiä, matkalla havainto oli että nyt on tosi kyseessä. Kyllä,kyllä. Kaksi ensimmäistä erää näytti suunnan ja ne saatiin kovalla työllä, sitten kolmanteen Isku ruuvasi kenttäjärjestystään ja meillä hiukan yskähteli. Isku otti kaksi seuraavaa erää.

Näytelmän viides erä meni betonimiesten hallinnassa ja taisi katketa isäntien selkäranka. Erä ja Otteluvoitto tiesi sitä että otteluvoitot on tasan 1-1 ja mennään kultaiseen erään.

Siitä muodostui hurjaakin hurjempi taistelu, Kyky-Betset pisti kaikki peliin niin kentällä kuin kentän laidalla. Palkintona Kultainen erä Nopolaan pistein 23-25. Pyynikki hiljeni ja Kyky-Betset otti pienet tanssit ja paikan Liigakarsintoihin. Napit kiinni ja kohti uusia seikkailuja. Isku tarjosi parasta mahdollista koulutusta tulevaan, mitään ei saatu ilmaiseksi, työtä tekemällä tässä voi pärjätä, mutta odottelemalla ei tule tulosta.

Mestaruusliiga Karsinnat alkavat tulevan viikonlopun kahdella koitoksella ja molemmat pelataan kotisalissa. Lauantaina tulee Karelian Hurmos joka selätti niin ikään kultaisen erän kautta Turun Toverit. Hurmos on nyt hurmoksessa ja joukkueiden väliset pelit se on vienyt kaikki. Betonimiesten historiassa ei Joensuun ylpeyttä ole voitettu miesmuistiin. Olisiko nyt paras mahdollinen ajoitus Karhun kaatoon?!

Sunnuntaina vieraaksi tulee Mestaruusliigan yhdeksäs Vantaan Ducks. Kyrölän Atte ja Hyvärisen Pasi tulevat tuttuun saliin, joten ei ole helppoa tiedossa taaskaan.

Fiilinki on kylässä nyt sillä mallilla että kaikkien panosta tarvitaan ja näissä talkoissa ratkotaan paljon. Laitetaan rajat uusiksi ja nostetaan joukkue seuraavalle tasolle. Molemmat pelit alkavat Klo: 18:00. Tulkaahan paikalle!

Ottelut ja sarjataulukko:

Facebookissa KyKy-Betset Kyyjärvi Ryhmä, Liity Ryhmään: