VIII Betset-hölkkä 1.9.2019 TULOKSET

Harri Lamminsivu Miesten 10 km toinen. Kuva: Ulla Takala
Juoksun jälkeen vaihettiin kuulumiset mehupisteellä. Kuva: Ulla Takala
Jennimari Niemi voitti naisten kilpasarjan 10 km. Kuva: Ulla Takala
Elias Noponen Kyyjärveltä miesten 5 km hölkkäsarjan voittajana saapumassa maaliin. Kuva: Ulla Takala
Jarmo Lautanen miesten 5 km hölkkäsarjan toinen saapumassa maaliin. Kuva: Ulla Takala
Patikkasarjalaiset huolehtivat itse ajanotosta. Kuva: Ulla Takala
Palkintopöytä oli jälleen kerran upea. Kuva: Ulla Takala
Keli oli mitä mainioin. Kuva: Ulla Takala

Sunnuntaina 1.9.2019 klo. 16. alkaen juostu VIII Betset -hölkkä herätti kiinnostusta "yllättävän vähän".
Sunnuntai aamuna seuran talkoo aktiivit kävivät laittamassa kisastadionin ympäristön ja puitteet jälleen kerran viimeisen päälle.
Varsinaiseen hölkkään saapui paikalle "vain" 31 osallistujaa, Kyyjärveltä, naapurikunnista ja jonkin verran myös seutukunnan ulkopuolelta.

Tapahtuma saatiin viedä läpi erinomaisessa juoksukelissä. Lämpöasteita taisi olla yli +20 ja tuulikaan ei haitannut. Joka tapauksessa vallitsi hyvä juoksu / kuntoilu sää.
Tämän kertaiselle hölkälle haettiin uutta suuntaa, heinäkuun Kyyjärvi-viikolta tapahtuma oli päätetty siirtää järjestettäväksi syksymmällä. Tämäkään ei tuntunut lisäävän osallistujamäärää, sillä tämän vuoden osallistujamäärä taisi olla historian pienin. Toivotaan että suunta ensi vuonna kääntyisi tai sitten tapahtuma kokee The End:n.

Kaikkien osallistujien kesken arvotut Kauppakeskus Paletin lahjakortit voittivat: 100 € Petra Nousiainen Kyyjärvi, 50 € Vesa Peltoniemi Kaustinen ja 30 € Ringa-Ilona Jylhä Halsua.

Betset hölkässä jaettiin jokaiselle osallistujalle osallistujamitalit sekä sarjojen kolme parasta palkittiin pokaalein ja lisäksi upeilla tavarapalkinnoilla. Homma ei ainakaan palkinnoista jäänyt tälläkään kertaa kiinni. Palkintoja jakamassa olivat Betset yhtiön tekninen johtaja Urpo Löytönen ja yhteistyökumppaneista Peikko Group Oy:n liiketoimintapäällikkö Kimmo Varvikko.

Naisten 10 kilometrin kilpasarjassa voittajaksi juoksi Jyväskyläläinen Jennimari Niemi ajalla 51.59. Toiseksi tuli Kyvyn Silja-Maria Noponen ajalla 59.02.

Miesten 10 kilometrin kilpasarjassa kovinta vauhtia piti Kyyjärven Jari Hakola 39.14. Toiseksi sijoittui Vaajakoskelta Harri Lamminsivu 39.37 ja kolmanneksi Jani Rintala Alajärveltä 41.42.

Jari oli käynyt edellisenä päivänä voittamassa Ristiinassa juostun SAUL SM-maantiekympin mestaruuden M55 vuotiaiden sarjassa. Seuraavaksi kalenterissa on kuulemma Venetsiassa 5-15.9 käytävät Euroopan Mestaruuskisat.

Betset-hölkkä taisi käydä Jarille hyvästä verryttelylenkistä isojen kisojen välissä?

Tulokset:
Tytöt 7v 1 km: 1. Petra Nousiainen Kyyjärven Kyky 7.38.

Pojat 7v 1 km: 1. Onni Niemi Jyväskylä 7.09, 2. Eemeli Noponen Kyyjärven Kyky 7.13, 3. Samuel Noponen Kyyjärven Kyky 7.19.

Tytöt 9v 3 km: 1. Ringa-Ilona Jylhä Halsuan Toivo 18.26.

Pojat 9v 3 km: 1. Anton Nousiainen Kyyjärven Kyky 16.55, 2. Lenni Niemi Jyväskylä 19.58.

Tytöt 11v 3 km: 1. Kaisa Poikola Perhon Kiri 27.27.

Tytöt 13v 3 km: 1. Henna Nukari Perhon Kiri 27.26.

Pojat 13v 3 km: 1. Sisu Peltoniemi Kaustisen Pohjan-Veikot 14.00, 2. Lassi Poikola Perhon Kiri 16.15.

Tytöt 15v 3 km: 1. Emilia Malinen Pylkönmäen Yrittävä 14.15, 2. Jenni Kiminkinen Jyväskylän Kenttä Urheilijat 15.26.

Naiset 10km kilpasarja: 1. Jennimari Niemi Jyväskylä 51.59, 2. Silja-Maria Noponen Kyyjärven Kyky 59.02.

Miehet 10km kilpasarja: 1. Jari Hakola Kyyjärven Kyky 39.14, 2. Harri Lamminsivu Vaajakosken Kuohu 39.37, 3. Jani Rintala Alajärven Ankkurit 41.42, 4. Vesa Peltoniemi Kaustisen Pohjanveikot 42.30, 5. Matias Noponen Kyyjärven Kyky 43.26, 6. Tuomas Saloranta Hippoksen Maratonkerho 44.20.

Naiset 5km hölkkäsarja: 1. Hanne Jylhä Halsuan Toivo 23.19, 2. Mirja Kiminkinen Pylkönmäki 27.59.

Miehet 5km hölkkäsarja: 1. Elias Noponen Kyyjärven Kyky 22.03, 2. Jarmo Lautanen Kyyjärven Kyky 24.14, 3. Ahti Honkola Soinin Sivu 24.37, 4. Esa Noponen Kyyjärven Kyky 43.23.

Patikkasarja 5 km, ei ajanottoa: Lyytikäinen Kaisa Saarijärvi, Lyytikäinen Marko Saarijärvi, Ilomäki Neea Alajärvi ja Kolonen Seija Kouvola.

Tavarapalkintojen lahjoittajat:
ANSTAR OY
BETSET OY
HILTI
KIINNIKEKOLMIO
KINGSPAN OY
KONTINO
PAROC
PEIKKO GROUP OY
PINTOS OY
POP-PANKKI KYYJÄRVI / KARSTULA
SEMKO OY
SEMTU OY
SIEVIN JALKINE OY
SOLMASTER
WULFF

KIITOKSET KAIKILLE LAHJOITTAJILLE !

Kyyjärven KyKy ry / Betset Oy